NEKPIJN
Nekpijn is een veelvoorkomende en vervelende pijn. Een groot aantal mensen krijgt te maken met nekpijn. Na rugpijn is het de meest voorkomende klacht van het houdings- en bewegingsapparaat. Nekpijn is een containerbegrip dat staat voor een diversiteit aan uitingsvormen en mogelijke oorzaken van de klachten.

Het is deze heterogeniteit en het ontbreken van een goede classificatie waardoor de meeste reguliere interventies niet het gewenste effect hebben. Een juiste behandeling van nekpijn is van essentieel belang voor een snel en duurzaam resultaat. De vereniging FysioTopics heeft in samenwerking met verschillende (inter)nationaal gerenommeerde

experts op het gebied van nekpijn het Zorgplan Nekpijn ontwikkeld. Een behandelprotocol naar de laatste wetenschappelijke inzichten en landelijke richtlijnen. In deze brochure treft u de inhoudelijke informatie rondom dit zorgplan.

FYSIOTOPICS
De vereniging FysioTopics is een samenwerkingsverband van bijna 150 fysiotherapiepraktijken verspreid over heel Nederland. Praktijken die zich hard maken voor kwaliteit en verandering in de zorg. Praktijken die hun sporen in de zorg hebben verdiend en die actief zijn op het hoogste niveau. Samen met verschillende partners in de zorg werkt FysioTopics aan structurele verbeteringen in de gezondheidszorg. Het verbeteren van de kwaliteit van zorg met oog voor kostenbeheersing.

FysioTopics komt met concrete oplossingen en zorgplannen die voor de patiënt een merkbare verbetering brengen. FysioTopics ziet de toekomst in afgebakende (zorg)plannen met patiëntrelevante uitkomsten.

Grote veranderingen komen met kleine stappen. Concrete verbeteringen die aantoonbaar het verschil kunnen maken voor de patiënt en andere betrokkenen. FysioTopics maakt zich sterk voor dit soort verbeteringen. Met onze leden en betrokken zorgpartners ontwikkelen we zorgplannen die de zorg verbeteren en betaalbaar houden. Het Zorgplan Nekpijn is hiervan een concreet voorbeeld.